Vill du visa upp dig själv eller ditt egna företag? Vill du kunna nå ut till många fler än tidigare? Då kan det vara bra att kolla lite närmare på sin reklam. Hur ser din nuvarande reklam ut? Hur mycket har den egentligen hjälpt dig att bli sedd? Använder du dig inte av någon typ av reklam alls? Då är det dags att börja. Här får råd som kan hjälpa dig att göra bra reklam för dig själv eller ditt företag. 

Förbättra din reklam

Använd dig av flera typer av reklam

Det är alltid bäst att använda sig av flera olika typer av reklam. Några exempel är radio- och TV-reklam, nätannonser, tidningsannonser, affischer och flyers. Ju fler typer av reklam du använder, desto fler kommer du att kunna nå ut till. Vissa läser bara annonser i tidningar eller på TV, medan andra bara ser sin reklam på telefonen. Om du har en bred målgrupp bör du verkligen satsa på flera olika typer av reklam. Sätt upp affischer på gatorna, köp annonser på nätet eller betala för en radioreklam. Ju mer du visar upp dig desto fler kommer att upptäcka dig. Vidga dina vyer så kommer du garanterat att märka en skillnad. 

Bra bilder av hög kvalitet

Den bästa och mest effektiva reklamen har ofta snygga och professionella foton. En reklam är ofta tilltalande på grund av sin bild. De flesta av oss har säkert köpt en hamburgare efter att ha sett en snabbmatsreklam, speciellt om bilden eller videon var av hög kvalitet. Bilder påverkar oss på många sätt. Därför är det viktigt att använda sig av bra och skarpa bilder till sin reklam. Det gör en enorm skillnad. 

Använd proffsiga och lockande bilder

Undvik onödiga detaljer 

Försök att undvika onödiga detaljer i din reklam. Reklam ska vara lättläst och ha ett tydligt budskap. Man ska snabbt kunna se vad den handlar om. Det är ju trots allt reklam och inte en uppsats. Håll reklamen kortfattad. Självklart ska man få med alla viktiga detaljer, men undvik det som är onödigt. Om du till exempel ska göra reklam för en produkt bör du undvika att berätta hela företagets bakgrundshistoria. Det viktiga är att framhäva produktens egenskaper och varför kunden ska köpa just denna framför andra liknande produkter. Håll dig till det som är viktigt.